Aké rozmery bannerov používať v Google Ads?
Prehľad podporovaných rozmerov pre Google Ads nájdeme v nápovede reklamného systému.
Veľa krát sa mi stáva, že niektorí klienti mi volajú a pýtajú sa ma na rozmery bannerov. Preto som sa rozhodol spísať to na jedno miesto.
Špecifikácia pre bannery v Google Ads
„Typ súboru obrázku môže byť GIF, JPG, PNG. Maximálna veľkosť súboru musí byť do 150kB“
Rozmery bannerov:
240×400, 320×50, 468×60, 728×90, 250×250, 200×200, 336×280, 300×250, 120×600, 160×600, 300×600, 970×90, 320×100, 970×250, 300×1050
Rozmerov bannerov je dosť a niektoré sú využívané viac a niektoré menej. Preto je potrebné zvážiť ich dobu nasadenia a sledovať ich efektivitu.
V prvej fáze kampaní však odporúčam pripravíť len tieto štyri najčastejšie formáty bannerov:
336×280, 300×250, 728×90, 300×600
Responzívne reklamy
Ide o formát, kde Vám stačia dva formáty obrázkov 1200×628 a 1200×1200 a logo 1200×628 alebo 1200×1200.
PPC konzultant následne k obrázkom doplní text. Spojenie obrázku s textom si Google vyberá sám. Tieto reklamu majú širší zásah ako bannery.